Partilös pirat

Är partilös pirat från och med idag.

—————

När ett parti som siktar på riksdagen och på att MINST behålla två platser i EU-valet inte klarar detta, åker ur EU-parlamentet och får 0,4%. Då är det katastrof. När partiets ledning och styrelse helt saknar förmåga att diskutera detta och kollektivt försöker skyla över problemen, då är det mer än katastrof.

Dilemmat är att det bara verkar finnas ett sätt att rädda partiet: att behålla delar av ledning och styrelse. Men ledningen har skött partiet så illa att vi fick 0,4% och åkte ur parlamentet.

Jag har lämnat Piratpartiet. Partiet har blivit en tidstjuv.

Ni som vill reformera partiet till att bli ett aktivistparti med VISIONER och samtidigt vill hålla sexism och hatare stången har mitt . Det är så många pirater jag tycker så bra om och jag kommer aldrig att sluta kalla mig pirat. Men nu är jag partilös pirat!

Så får vi se om och när jag hamnar i ett annat parti igen.

Kommentera

